בתקופה הזאת יותר מבעבר, בעקבות המשבר הכלכלי בעולם, בעלי עסקים חייבים לחשוב על נוכחות באינטרנט. שוק עורכי הדין בישראל מוצף במאות ואלפי עורכי דין דורשי עבודה. הביקוש ללקוחות עצום והיצע עורכי הדין עולה מדי שנה. כמעט כל עורך דין צעיר, שנכנס לשוק העבודה, מגלה עד מהרה כי הוא חייב להקים אתר אינטרנט יצוגי, לצרכים עסקיים ובעיקר מציאת לקוחות מזדמנים באמצעות רשת האינטרנט.
אתר אינטרנט תדמיתי למשרד עורכי דין זה מספיק?
חשוב והכרחי לבנות אתר אינטרנט ולהציג את עורכי הדין במשרד, תחומי המשפט בהם המשרד עוסק, פסקי דין מעניינים, הצלחות אישיות של כל אחד מעורכי הדין במשרד, רקע אישי ומקצועי, מאמרים משפטיים ועוד.
כמובן שחשוב מאד לדאוג לעיצובו של אתר נעים לעין וידידותי לגולש, אך לא פחות ואולי אף יותר חשוב, לחשוב על מנועי חיפוש וגוגל בראשם, שהרי מדי יום נעשים בגוגל ישראל עשרות אלפי חיפושים אחר עורכי דין מכל תחומי המשפט.
להלן כמה עובדות ונתונים מספריים אודות מספר החיפושים החודשי בגוגל ישראל:
- את הביטוי “עורך דין” מחפשים בגוגל 49,500 פעמים במומצע בחודש
- את הביטוי “תביעה” מחפשים בגוגל 27,100 פעמים במומצע בחודש
- את הביטוי “חוק” מחפשים בגוגל 135,000 פעמים במומצע בחודש
- את הביטוי “מקרקעין” מחפשים בגוגל 27,100 פעמים בחודש
- את הביטוי “משפט” מחפשים בגוגל 110,000 פעמים בחודש
- את הביטוי “בית משפט” מחפשים בגוגל 40,500 פעמים בחודש
- את הביטוי “זכויות” מחפשים בגוגל 60,500 פעמים בחודש
- את הביטוי “הסכם” מחפשים בגוגל 40,500 פעמים בחודש
ועוד דוגמאות רבות ודומות, כאשר השורה התחתונה מכוונת לאותה מסקנה בדיוק!
עורך דין, חשוב על כך שאם יהיה לך אתר אינטרנט איכותי, תוכל לזכות בתנועת גולשים / אנשים שמחפשים את השירותים והידע המשפטי שלך. המציאות והעובדות מלמדות כי משרדי עורכי דין רבים שהשכילו לפתח אתרי אינטרנט בתחום עיסוקם, מקבלים מדי יום פניות רבות מאנשים שזקוקים לעצה, יצוג וסיוע משפטי מסיבות שונות.
אז איך עושים את זה הלכה למעשה?
במקום לסבך אותכם במילים והסברים, נסתפק בדוגמא פשוטה: משרד עורכי דין העוסק בתחום הנזיקין, צריך לבנות אתר תדמיתי שיעסוק ויסביר את הנושאים הבאים (בגדול):
- דף בית – יסביר אודות המשרד, עורכי הדין, ותחומי עיסוק כלליים
- עמוד תאונות דרכים – הסבר ומאמרים בנושא תאונות דרכים וייצוג נפגעים
- עמוד תאונות עבודה – הסבר ומאמרים בנושא תאונות עבודה וייצוג נפגעים
- עמוד רשלנות רפואית – הסבר ומאמרים בנושא רשלנות רפואית וייצוג נפגעים
- עמוד ביטוח לאומי – הסברים וייצוג נפגעים בתביעות כנגד המל”ל
- עמוד משרד הביטחון – הסברים, מאמרים וייצוג נפגעים בשרות צבאי
- עמוד מאמרים משפטיים – שיכלול מאמרים עדכניים ותקצירי פסיקה רלוונטיים לתחום עיסוקו של המשרד
- עמוד יצירת קשר – פרטי התקשרות עם המשרד, כתובת דוא”ל, טלפון, פקס, טלפון נייד
כל משרד עורכי דין מתחיל צריך למצוא חברה שיודעת איך לבנות אתרי אינטרנט איכותיים (ולמרבה הצער, חברות רבות בונות אתרי אינטרנט מיושנים ולא ידידותיים למנועי חיפוש ולגולשים), להעביר לחברה אפיון מדוייק ולדאוג לקבל מוצר איכותי – אתר אינטרנט מקצועי. זאת התחלה מצויינת לכל בעל עסק וכמו שכתבנו, לעורכי דין במיוחד.
ועכשיו יש אתר אינטרנט אבל הטלפון לא מצלצל…
נכון, העובדה שהאתר עלה לרשת האינטרנט והוא נראה טוב חשובה, אבל זאת רק ההתחלה. כמו שכתבנו ממש בהתחלת הפוסט, עורכי דין רבים בכל תחומי המשפט כבר השכילו לפתוח אתרי אינטרנט תדמיתיים לפני שנים רבות והם תופסים כיום את המיקומים בעמוד התוצאות הראשון של גוגל עבור רשימת ביטויים משפטיים ארוכה. התחרות בין עורכי הדין באינטרנט קשה לא פחות מהתחרות בין המשרדים על כל לקוח בעולם האמיתי.
על מנת להגיע אל לקוחות חדשים באמצעות אתר האינטרנט החדש שלך, יש לפעול באחת משתי הדרכים הבאות:
קידום אתרים מקצועי (SEO) – בישראל פועלות מספר חברות קידום אתרים מקצועיות ואיכותיות, הפועלות לקידום אתרים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. מה זה אומר? מטרתו העיקרית של קידום אתרים הנה מיטוב האתר שלך והדגשתם של עמודים חשובים לגולשים ולמנועי חיפוש. אם נחזור לדוגמא של משרד עורכי דין העוסק בתחום הנזיקין, הרי שלאותו משרד חשוב לקדם עמודים העוסקים בדיוק באותם נושאים “מבוקשים” או “מחופשים” – אלה שהביקוש הטבעי אליהם גדול.
חברת קידום אתרים שתקדם את האתר של אותו משרד עורכי דין, תפעל לביצוע שינויים מושכלים באתר הלקוח, כמו גם בניית מערך קישורים חיצוניים, במטרה לדחוף קדימה בתוצאות החיפוש את עמודי אתר הלקוח, עבור החיפושים “תאונות דרכים” “תביעות” “רשלנות רפואית” וכדומה. חשוב להבין כי מלאכת קידום אתרים אורגני הנה מלאכה הדורשת סבלנות ומראה תוצאות כעבור זמן לא מועט ולעיתים כעבור חצי שנת עבודה או יותר.
לפרטים נוספים מומלץ לבקר באתר חברת SEOweb המתמחה בשיווק וקידום אתרים בתחום המשפט, ליחצו: קידום אתרים SEOweb
פרסום ממומן בגוגל – כולנו ראינו את מערכת הפרסום של גוגל אדוורדס אבל לא כולם יודעים עד כמה פשוט להרים קמפיין פרסומי. המדובר במערכת פרסום המציגה פרסומות טקסטואליות (בתחום המשפט אין ברירה אחרת עקב תקנות האתיקה של לשכת עורכי הדין) ופועלת במודל של תשלום עבור הקלקה. ואיך זה עובד הלכה למעשה?
בעל האתר יכול צריך לפתוח חשבון במערכת גוגל אדוורדס, ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה כאן. לאחר פתיחת החשבון תעברו מספר צעדים פשוטים, בעברית עם הסברים די פשוטים ותוכלו לבחור בדיוק עבור אילו ביטויי חיפוש תרצו שהמודעה שלכם תופיע. המפרסם קובע בקלות את נוסח המודעה, עמוד היעד אליו יגיע הגולש שלחץ על המודעה וחשוב מכל, עבור אילו ביטויי חיפוש תופיע המודעה.
שוב דוגמא: עו”ד העוסק בנזיקין ירצה כי המודעה שלו תופיע בעת החיפושים “תאונות דרכים” “רשלנות רפואית” “ביטוח לאומי” “תאונות עבודה” “פיצויים” וכדומה. התשלום עבור הפרסום, כמו שכתבנו, הנו במודל של תשלום לפי הקלקות. זאת אומרת שאתה כמפרסם תשלם לגוגל עבור כל גולש שלחץ על המודעה שלך ולא עבור אותם גולשים שראו אותה ולא לחצו. כמובן שבעל האתר המפרסם יכול לקבוע בדיוק כמה הוא מוכן לשלם עבור כל לחיצה, מהו תקציב הפרסום היומי וכן מהו תקציב הפרסום החודשי.
מערכת גוגל אדוורדס פשוטה מאד לשימוש בסיסי וניתן להרים מסע פרסום לבד, תוך 15 דקות בערך. אחרי כמה דקות נוספות, אחרי שהשלמתם את מלאכת בניית קמפיין הפרסום תוכלו לחפש בגוגל ולראות את המודעות שלכם. מכאן ועד לטלפון מצלצל במשרד, הדרך קצרה הרבה יותר ממה שאתה מתאר לעצמך. עובדה, ככה פשוט זה עובד.
יש לי משרד עורכי דין חדש – מה עדיף, קידום אתרים אורגני או קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס?
זאת אכן שאלה מצויינת והתשובה עליה תלוייה בתקציב העומד לרשותך. קידום אתרים אורגני הנו השקעה לטווח ארוך אך עלותו גבוה יחסית. התוצאות כאמור, אינן מופיעות בגוגל אחרי שבוע וגם לא אחרי חודש. בעת הקמת קמפיין פרסום ממומן בגוגל אדוורדס, ניתן לראות תוצאות אחרי כמה דקות ולהיות בשליטה מלאה על התקציב המושקע ויחס ההמרה (כמה כסף אני מוציא על פרסום לעומת כמה לקוחות מגיעים ביום, שבוע, חודש).
ההמלצה שלנו לעורכי דין בעלי תקציב מוגבל, להתחיל להשקיע בגוגל אדוורדס וכאשר נכנסת עבודה וניתן להשקיע קצת יותר, ניתן לפנות אל חברת קידום אתרים איכותית ולהתחיל לקדם את האתר. זיכרו כי תמיד ניתן להחליט ולקדם ביטויים שאינם “סופר” תחרותיים כמו “תאונות דרכים” או “רשלנות רפואית” שעלותם גבוה עקב היקף התחרות הרב בתחום. ניתן לקדם ביטוי כמו “עורך דין רשלנות רפואית” או “עורך דין לנפגעי תאונות דרכים”, שאז עלות הקידום האורגני אמורה להיות נמוכה משמעותית.
ואם את או אתה עורכי דין ותיקים ומבוססים, אנו ממליצים להעסיק חברת קידום אתרים מקצועית ויפה שעה אחת קודם. במקביל, תמיד ניתן להמשיך ולנהל קמפיין פרסום בגוגל, המכוון אל ביטויי מפתח חשובים, שיביאו הרבה תנועת גולשים לאתר וחשוב מכך, הרבה לקוחות חדשים מדי חודש.
משרד עורכי דין שמכבד את עצמו ומבין את רוח התקופה חייב להקים ולנהל אתר אינטרנט תדמיתי ואיכותי, שייצג אותו ברשת המקוונת ויפנה אליו מאות ואולי אלפי לקוחות חדשים בכל שנה. זה עובד בכל מקום בעולם ובשנים האחרונות רואים התעוררות משמעותית בתחום המשפטי המקוון, גם בישראל. אז עד היום לא עשית כלום, זה הזמן להרים את הטלפון ולהתחיל להניע את המהלך שיקנה לך נוכחות וירטואלית משמעותית!
[…] עצמו כאדם חולה הזקוק לכסף לתרופות. לשם כך, הוא פותח אתר אינטרנט בו ניתן לתרום לו בלחיצת […]